-->

26 November 2014

Logo Konvokesyen UMS ke 16


Asalamualaikum dan Salam Sejahtera

Paparan rajah diatas adalah merupakan proses redraw logo Rasmi Konvokesyen UMS kali yang ke 16. Saya dah cari logo ini di google tapi tidak ditemui sama sekali, yang ada hanyalah banner hebahan Majlis Konvokesyen UMS 16 .

Saya terpaksa redraw semula berdasarkan rujukan imej dibawah bagi mendapatkan logo yang berkualiti tinggi dalam format Vektor. Aplikasi yang paling sesuai nak design atau redraw logo adalah menggunakan Adobe Illustrator


Saya dah cuba trace banner ini bagi mendapatkan logo dalam format vektor tetapi resolusi warna yang diperolehi tidak berapa menyerlah. Mahu tak mahu saya terpaksa draw secara m a nual menggunakan pen tool. Hasilnya adalah seperti berikut:


Logo ini adalah dalam format PNG (background transparent) bagi memudahkan anda menjadikan logo ini sebagai watermark pada gambar khususnya kepada graduan UMS kali ke 16.

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Syabas & Tahniah kepada Graduan Universiti Malaysia Sabah ke 16 khususnya dan selamat menempuhi kehidupan yang baru.
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post